Kurumsallaşma Danışmanlığı
Kurumsal sistemin koordineli işleyişi, kurumsal etkinlik ve üretkenliğin bir göstergesidir. Her organizasyon birçok alt sistem içerir ve her alt sistemin kendine özgü yapısı ve işlevi vardır.
Şirket danışmanları sistemin tüm parçalarını ayrı ayrı kontrol eder, meydana gelen veya oluşabilecek kusurları analiz eder ve süreçteki kusurları telafi etmek için, plandaki eksikleri kapatmak için yeni yapı taşları ekler. Kurumsal danışmanlık hizmetleri, çalışanların işyerine bağlılığını artırmak, çalışanlar ile liderler ve yöneticiler arasındaki ilişkiyi standartlaştırmak, çalışan performansını ve memnuniyetini artırmak ve organizasyonel işlevleri ve verimliliği iyileştirmek için analiz ve iyileştirmeyi içerir. Organizasyonda daha yüksek çalışan memnuniyeti organizasyondaki iş kalitesini artırır.
Şirket danışmanları; organizasyonun verimliliği, organizasyon sisteminin uyumlu çalışması ve organizasyonun verimliliği için danışmanlık hizmeti veren kişilerdir. İş danışmanlığı; sistemin tüm bileşenlerini tek tek analiz ederek, mevcut veya olası kusurları analiz ederek; bu analizlerle tespit edilen kusurların giderilmesi ve plan içerisinde araştırmanın ön plana çıkarılması fikrini ortaya koyan profesyonellerdir.
Kurumsal Danışman Ne İş Yapar?
Organizasyonu analiz eden, organizasyondaki sorunları ortaya çıkaran ve bu problemleri çözen firma danışmanının görevleri aşağıdaki gibidir:
- Çalışanların kuruma bağlılığını artırmak,
- Organizasyonun verimliliğini artırmak,
- Kuruluşun karşılaşabileceği sorunları tespit etmek ve çözüm bulmak amacıyla,
- Acente personeline eğitim ve gelişim desteği sağlamak,
- Organizasyonun üretkenliğini ve işlevini geliştirebilecek fikirler geliştirmek,
- Departman ve iç arasında bir denge oluşturmak,
- Kuruluşun hedef, ihtiyaç ve beklentilerini belirlemek,
- Organizasyon içindeki iş akışını ve iş sürecini düzenlemek,
- Şirketin strateji ve yönetim tarzını belirlemek,
- Takım ruhunu canlandırmak ve çalışan memnuniyetini artırmak.
Şirket analizinde iç dengeyi, departmanlar arası dengeyi, çalışan memnuniyetini, şirket performansını değerlendirin, organizasyonun ihtiyaç duyduğu kilit noktaları belirler ve ardından yönetim ve personel departmanları ile paylaşır.
Uygulamada, şirket çalışanları için en verimli zaman dikkate alınarak, aktif katılımın sağlanması için talep odaklı eğitimler uygulanacaktır. Çalışanların kişisel mutluluğu ve memnuniyetinden, ekibin ve bölümün ihtiyaçlarına, gerektiğinde yönetimin aktif katılımı ve motivasyonu, ekip bilinci, uygulamaya uygun içerik ve amaç ve sözlü planlama tamamen organizasyon için hazırlanır.