Iso 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi
Dünya standartlarında hijyen, kalite ve sürdürülebilirlik yakalamak isteyen firmaların alması gereken belgelerin başında İSO belgeleri yer almaktadır. Genel kabul gören kalite ilkelerini içeren İSO süreçleri firmaları tüm dünya ile standart hale getirir ve firmaların dünya pazarına güvenle açılmasını sağlar.
Firmalar ürün yönetimlerinde ve imalat yönetimlerinde piyasaya kendini kanıtlamak adına kalite belgesi ihtiyacına sahiptir. Pazar da ürünlerini öne çıkarmak ve kalitelerine vurgu yapmak için dünya da geçerli olan sistemlere dahil olmak zorundadırlar.
Iso Belgelerinin İşletmelere Faydaları Nelerdir?
İSO yönetim yaklaşımları kurumların ihtiyaç duydukları genel kalite, sürdürülebilirlik, politikalar ve yaklaşımları içerir. İSO belgelerinin hak ediş süreçleri firmalar için oldukça zahmetli ve maliyetli olabilir.
Özellikle gıda sektöründe üretim yapan firmalar gıda güvenliği belgesi alarak global ölçekte pazarlara erişebilmektedir. İSO belgeleri risk yönetimlerini kolaylaştırır, pazar büyümesini kolaylaştırır, firmaların global ölçekte tanıtılması ve yer edinmesini kolaylaştırır.
Dolayısıyla İSO belgeleri üretim yapan firmalar, turizm tesisleri, misafirlik ve konaklama hizmeti veren işletmeler için oldukça önemlidir. Iso süreçleri birçok firma tarafından devreye alınmaktadır fakat kaliteyi sürekli haline getirmiş firmalar bu süreçler de başarılı olmaktadır.
Iso Belgeleri Nasıl Alınır?
Gıda tedarik zincirleri içerisinde yer alan firmaların alması gereken belge İSO 22000 belgesidir. Bu belge ile işletmeler ham madde temininden, depolama süreçlerine, imalat süreçlerinden, sevkiyat süreçlerine kadar politikaların tamamını oturtmuş ve standart hale getirmiş olduğunu ıso 22000 belgesi ile ispat etmektedir.
Bu belgeyi almak isteyen firmaların akredite aracı kuruluşlardan hizmet alarak süreçlerini yönetmesi gerekmektedir. Firmalar iso 22000 belgesi müracaatından önce eylem planı hazırlamalı ve eksikliklerini çıkarmalıdır. Ardından kurumsal süreçlerini standart hale getirmeli ve raporlama kısımlarını iyileştirmelidir. Dokümante edilmiş belgelerin tamamı İSO ile uyumlu hale getirilmelidir.
Organizasyonel süreçler de akreditenin tamamlanması için aralıklı denetimle yapılmalı ve bu denetimlerin sonuçları raporlanmalıdır. Bu raporlar da ortaya çıkan negatif bulgular önleyici ve düzeltici faaliyetler ile sürekli iyileştirilmelidir. Sürekli iyileştirmeyi yakalamış firmaların İSO belgelerine başvuruları çok daha hızlı bir şekilde olumlu sonuçlanmaktadır.