ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi
Iso 10002 Bir kuruluşun müşteri şikayetlerini daha verimli ve etkin bir şekilde yönetmeyi sağlayan süreç olarak tanımlanır. Hizmet kalitesini arttıran ve mutlu bir müşteri profili oluşturmayı sağlayan önemli bir yönetim sistemidir. Bu sistem firma portföyünü müşteri ve paydaşların gözünde prestijli kılmayı sağlayan bir standarttır. Firmanın güvenli olduğunu da gösteren en temel olgudur.
ISO 10002 Nedir?
Global olarak anlam taşıyan ISO 10002 belgesi ile işletmeler müşteri şikayetlerini ele alabilir ve süreci kontrol edebilir. Bu sayede kurumda yaşanan tüm sorunları güvenli bir şekilde yok edebilir.
Bu belge şirketlerin şikayet ve geri bildirimlere açık olduğunu gösterir. Dolayısıyla potansiyel müşteriler ve müşteri adayları için bulunmaz bir güvenlik göstergesidir. Müşterilerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını şikayet gelmeden önce değerlendirmeyi sağlayacak bir fonksiyona da sahiptir.
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi’nin Sağladığı Avantajlar
Önemli bir kalite belgesi olan ISO 10002, firmaların müşteri memnuniyetini esas alarak çalıştıklarını gösterir. Bu belgenin işletmelere sağladığı birçok avantaj vardır.
Bu avantajlar şu şekilde sıralanabilir:
o Müşteri bağlılığı kazanırsınız
o Geri bildirim alarak vizyonunuza yön verirsiniz
o Personel şikayetlerine dair geri dönüş alırsınız
o İtibarınız artar
o Müşterileriniz onları önemsediğinizi hisseder
o Şikayetlerin tekrarı azalır
İşletmenin beklentilerin ötesinde bir hizmet verdiğini kanıtlayan bu belge uluslararası düzeyde kabul görmektedir.
ISO 10002 Belgesi Nasıl Alınır?
Memnuniyet belgesi olarak da bilinen ISO 10002 belgesi alabilmek için firmamızla iletişime geçebilirsiniz. Alanında uzman denetçi kadromuzla işletmenizde doğru kararlar alabilmek ve iyileştirmeler yapabilmek için size fırsat oluşturuyoruz.
Tecrübeli denetim uzmanlarımız sayesinde müşteri memnuniyeti sağlarken aynı zamanda sektörde uzun soluklu bir prestij kazanırsınız. Firma olarak tüm ISO belgeleri gibi ISO 10002 belgesi için de yanınızdayız.
ISO 10002 Belgesinin Unsurlar
Müşteri memnuniyetini artırmayı ve şikayetleri en etkili şekilde ele almayı sağlayan ISO 10002 müşteri odaklı yaklaşım benimser. Bu belgenin fonksiyonunu yerine getirebilmesi için birkaç ana unsuru vardır.
İlk olarak işletmeye dair yapılan müşteri şikayetleri toplanır. Şikayetlerin gizliliği korunduğu için müşteriler güvenli bir şekilde sorunlarını iletebilir. Daha sonra bu şikayetlerin kaydedilmesi, analiz edilmesi, yanıtlanması ve çözüm süreçleri tarafsız ve adil bir şekilde yönetilir.